Hyundai dnes zveřejnil první fotografii zcela nového konceptu i-flow (HED-7), jehož světový debut se uskuteční příští týden na autosalonu v Ženevě. Koncept i-flow, který dále rozvíjí designérskou filosofii „fluidního tvarování“ vozů Hyundai, nebude jedinou premiérou v expozici značky Hyundai. Společnost mu budou dělat další novinky včetně modernizované řady i30, která bude uvedena na trh pod označením i30U, a celé řady modelů připravených pro sériovou výrobu, jejichž emise CO2 jsou pod hranicí 100 g/km.
Hyundai i-flow naznačuje podobu budoucího vozu segmentu D a na první pohled zaujme svými uhlazenými a elegantními liniemi a futuristickými bionickými tvary, jejichž předností jsou vynikající aerodynamické vlastnosti. Součinitel odporu vzduchu cx = 0,25 přispívá ke snížení emisí CO2 na pouhých 85 g/km a spotřeby paliva na 3 l/100 km.
Klíčovým faktorem pro dosažení tak znamenitých ekologických parametrů je první hybridní poháněcí soustava Hyundai se vznětovým motorem. Nový turbodiesel U2 1,7 litru dostal dvoustupňové přeplňování a v hybridní soustavě, která využívá pro přechodné ukládání nadbytečné energie pokrokové lithium-polymerové akumulátory Li-Pol společnosti Hyundai, spolupracuje s novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Interiér konceptu i-flow zcela mění zažité vnímání prostoru uvnitř klasického sedanu. Zároveň překvapuje nevšední aplikací nové generace materiálů a technologií vyvinutých v kooperaci s předním chemickým koncernem BASF. Nejdůležitější prvky jako sedadla a středová konzola byly vyrobeny právě za přispění společnosti BASF. Nové technologie zaručují nejen minimální hmotnost, ale současně umožňují dosáhnout i prostorovou dokonalost. Funkci hlavního informačního rozhraní přístrojové desky zastává velkoplošný displej, který se rozkládá v celé šířce vozu a reaguje nejen na dotyky prstů, ale rozpoznává také gesta sedících osob.
Estetický dojem exteriéru konceptu i-flow zvyšuje lesklý lak vyvinutý společností BASF Coatings, který připomíná „tekutý kov“. V ekologickém, vodou ředitelném laku jsou speciální pigmenty, které dodávají povrchu vzhled leštěného „plovoucího“ kovu a zdůrazňují tak jeho ladně modelované rysy.
Na úspěch modelové řady i30 naváže modernizované provedení i30U, jehož sériová výroba bude zahájena v březnu letošního roku. Kromě vylepšení v oblastech designu, výbavy a konkurenceschopnosti zahrnuje tato modernizace také motory s ještě nižšími emisemi. Pomyslnou třešničkou na dortu nové řady i30U je paket Hyundai „Triple5“, který nabízí vylepšenou pětiletou zárukou na celý vůz bez omezení ujetých kilometrů, pětiletou asistenční službou a každoročními preventivními servisními prohlídkami po dobu prvních pěti let stáří vozidla. Tento balíček odráží důvěru značky Hyundai v kvalitu a spolehlivost všech modelů i30 vyráběných v Evropě a zákazníkům přinese ještě větší pocit jistoty v každodenním provozu.
Hyundai představí na Ženevském autosalonu také nejnovější plody svého vývojového programu Blue DriveTM, který se zaměřuje na zavádění inovativních řešení pro zlepšování ochrany životního prostředí. V rámci tohoto projektu vzniklo již celkem pět nových sériově vyráběných vozů: i10 blue, i20 blue, i30 blue, i30cw blue a ix35 blue. Tyto novinky jsou dalšími milníky na cestě společnosti Hyundai k jejímu cíli stát se v rámci automobilového průmyslu vedoucí silou na poli ekologicky orientovaných technologií.
První čtyři z výše uvedených modelů mají emise CO2 pod hranicí 100 g/km díky montáži inovativního systému Stop & Go, pneumatik s nízkým valivým odporem a upravené aerodynamice. Pátý model ix35 blue se může pochlubit vynikající hodnotou 135 g/km, která představuje nové měřítko v kategorii vozů SUV segmentu C. Těchto zlepšení bylo dosaženo bez jakýchkoli kompromisů v oblastech výkonu, spolehlivosti nebo potěšení z jízdy, takže modely Blue DriveTM znamenají zákaznicky velmi zajímavé řešení pro všechny uživatele i ostatní motoristy.
Výhled, kam směřuje další vývoj, nabízí ix35 FCEV, s nímž se Hyundai přiblížil na dosah komercializace elektricky poháněných vozů využívajících palivové články na vodík. Ženevská novinka přináší v porovnání s předchozí generací reprezentovanou prototypem Tucson FCEV několik důležitých inovací, které umožní vyrobit tisíce vozů Hyundai FCEV už do roku 2012. Intenzivním vývojem prototypu ix35 FCEV se podařilo významně snížit výrobní náklady a zjednodušit výrobu palivových článků, stejně jako využitím nových výrobních technologií zjednodušit finální montáž.