Hyundai bude montovat nové vznětové motory řady R do svých nových SUV a velkých sedanů. Vývoj těchto poháněcích jednotek trval 42 měsíců a během této doby vzniklo více než 500 prototypů těchto motorů, které prošly širokou škálou testů výkonu, emisí, životnosti, hlučnosti, chlazení a mazání, a to v laboratorních podmínkách i v reálném provozu pod kapotami různých vozů. Menší jednotka dostala zdvihový objem 2,0 litru, z něhož dokáže mobilizovat největší výkon 135 kW/184 k a maximální točivý moment 392 N.m. O dvě desetiny litru větší sourozenec nabízí 147 kW/200 k a 436 N.m, což jsou hodnoty srovnatelné s mnohými šestiválci. Motory řady R jsou vybaveny třetí generací přímého vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači, které palivo vstřikují do válců v přesných dávkách pod tlakem až 180 MPa. Samozřejmostí je přeplňování výfukovým turbodmychadlem VGT s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek a vyspělé elektronické řízení.
Blok motorů řady R je vyroben z hliníku, což platí i pro čtyřventilovou hlavu válců se dvěma vačkovými hřídeli, které pohání uvnitř umístěný ocelový řetěz s tichým během. Nižší úroveň hlučnosti a vibrací zajišťuje vyvažovací hřídel umístěný ve spodní části klikové skříně vyztužené speciálním rámem. Kromě použití hliníkové slitiny v případě bloku motoru a hlavy válců snižuje hmotnost motorů řady R dále plastové víko hlavy válců, plastové sací potrubí a plastová skříň olejového filtru. Nové turbodiesely plní samozřejmě emisní normu Euro 5, na čemž se podílí mimo jiné filtr pevných částic DPF umístěný blízko u motoru a vysoce účinná recirkulace výfukových plynů EGR.