Autoklub ČR připravil pro letní sezónu 2008 test pneumatik – tentokrát byly testovány letní pneumatiky o rozměru 195/65 R 15, tedy pneu např. pro vozy Škoda Octavia, Volkswagen Golf nebo Kia Cee’d. Testování se uskutečnilo na konci srpna 2007 na zkušebních dráhách autodromu poblíž Hannoveru v Německu. Testovacím vozem byl Volkswagen Golf Plus 2.0 FSI.
Testované pneumatiky (uvedené v pořadí podle celkových výsledků testování):
- Continental Premium Contact 2
- Kleber Dynaxer HP2
- Barum Bravuris 2
- Debica Furio
- Kumho Solus KH15
- Kormoran Gamna B2
- Sava Intensa
- Nankang 1 Toursport XP61
- Kleber Dynxer HP2 (použité letní pneu, vzorek o hloubce 2 mm)
- Firestone F-590 (použité letní pneu, vzorek o hloubce 3 až 3,3 mm)
- Goodyear Ultra Grip (použité zimní pneu, vzorek o hloubce 2,7 až 3 mm)
Testování pneumatik v České republice tradičně provádí Autoklub ČR. K testování vybírá pravidelně ty pneumatiky, které se v České republice běžně prodávají. Tím se jeho testování liší od zahraničních testů, které výběrem značek a rozměrů testovaných pneumatik neodpovídají nákupním zvyklostem v České republice. U osmi druhů pneumatik šlo o nové letní pláště, pro srovnání byly testovány i pneumatiky „použité“, tedy s nižší hloubkou vzorku, z nichž dvě sady byly pláště letní, a jedna sada zimní. Každá z testovaných sad představovala 10 stejných pneumatik; před testováním byly všechny pneumatiky zajety – bylo s nimi najeto cca 100 km a pláště tak byly připraveny dosáhnout plného výkonu.
Jako referenční pneumatika, od jejíchž výkonů se odvíjí porovnání ostatních testovaných pneumatik, byl zvolen plášť z prémiového segmentu – Continental Premium Contact 2. Ostatní pláště byly pak vesměs ze segmentů levnějších. Pneumatika Continental Premium Contact 2 se v konečných výsledcích ukázala jako nejlepší, i když v některých disciplínách se jako první neumístila. Celkově druhá pneumatika Kleber Dynaxer HP2 vítěze mírně předstihla v hodnocení ovládání vozidla na suchu, a domácí značka Barum s modelem Bravuris 2 (v celkovém pořadí třetí) byla oproti vítězi horší jen při hodnocení schopnosti zastavit na mokru z osmdesátikilometrové rychlosti; výsledky ostatních disciplín se lišily jen minimálně.
Testování bylo zaměřeno na ovládání vozidla na suchu, na mokru, náchylnost k takzvanému akvaplaningu (tj. kdy kolo na mokru ztrácí kontakt s vozovkou), brzdnou dráhu, komfort jízdy, hlučnost. Testování probíhalo při teplotě 18 až 20 stupňů Celsia, testování uskutečnili speciálně vyškolení profesionální řidiči, kteří pneumatiky posuzovali za pomoci měřicí a výpočetní techniky (objektivní testy) i podle svých subjektivních poznatků.
Ojeté letní pneumatiky byly do testu zařazeny pro porovnání s novými plášti (do celkového hodnocení zařazeny nebyly). Celkem dobré výsledky předvedly zejména na suchu, ale na mokré vozovce už byly výrazně horší, zejména u aquaplaningu podélného, a ještě horší byly při příčném aquaplaningu, který v praxi nastane např. při průjezdu louží v zatáčce apod. Čím nižší byl vzorek na plášti, tím horší byly výsledky (to platí i pro podélný aquaplaning). Pneumatika Firestone navíc selhala při testech brzdění na mokru.
Ojeté zimní pneumatiky dopadly v testu nejhůř. Na suchu byly ve srovnání s vítězem testu o cca 20 % horší, ovšem při brzdění na mokru s ABS z rychlosti 80 kilometrů za hodinu měly ojeté zimní pláště Goodyear Ultra Grip 6 se vzorkem 2,7 až 3 milimetry o 60 % delší brzdnou dráhu než vítězné pneumatiky. To v praxi znamená i několik desítek metrů brzdné dráhy navíc. Ještě horší to bylo při posuzování akvaplaningu při rychlostech mezi 65 a 95 km/h.